رييس‌جمهور خود را فرزند ملت دانست و گفت: در انتخابات اخير گفتمان انقلاب مجددا برگزيده شد و به فضل الهي آينده‌اي روشن‌تر از هميشه در برابر ملت ايران است، البته بايد يادمان باشد كه مسئوليت‌ها نيز سنگين‌تر شده است.
دكتر محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر امروز دوشنبه در مراسم تنفيذ حكم رياست جمهوري خود، ملت ايران را پرچم‌دار و صاحب جايگاه متعالي در جهان دانست و افزود: حضور آگاهانه‌، آزاد و مقتدرانه مردم در صحنه انتخابات، چشم جهان را خيره كرد و طراز جديدي از جمهوريت را در جهان به نمايش گذاشت.
رئيس‌جمهور با تاكيد بر اينكه همه مردم شهروند درجه يك و در برابر قانون از حقوق مساوي برخوردارند، افزود‌:‌ نبايد گروه‌ها و تبارها خود رادرجه يك و بقيه را درجه دو بدانند و يا از نظام و مردم طلبكار باشند. چرا كه همه مردم داراي كرامت بوده و حفظ حقوق و شخصيت‌ آنها بر عهده دولت اسلامي است.
دكتر احمدي‌نژاد در بخش ديگري از اظهارات خود به برنامه‌هاي دولت دهم در عرصه‌هاي مختلف اشاره كرد و يكي از مهمترين بخش‌ها را موضوع فرهنگ دانست و گفت: ساختار رايج آموزشي كشور بايد متناسب با افق حركت ملت مورد تجديد نظر قرار گيرد و فارغ‌التحصيلان نبايد احساس بطالت كنند. از همه براي مشاركت فعال و برنامه‌ريزي در اين زمينه دعوت مي‌كنم.
وي با اشاره به ضرورت توجه به موضوعاتي مانند ميراث فرهنگي گفت: ‌ميراث فرهنگي كشورمان بايد بيشتر از گذشته حفظ شود و گردشگري نيز عاملي به عنوان تبادل مناسبات ملت‌ها بوده و بايد مورد توجه و گسترش قرار گيرد.
رئيس‌جمهور با اشاره به برنامه‌هاي دولت دهم در بخش اقتصادي نيز گفت: اقدامات مهمي بايد انجام شود و توجه به توليد ثروت ملي بويژه در بخش كشاورزي مورد توجه ويژه خواهد بود، چرا كه اگر به درستي از آب و زمين استفاده كنيم محصول تا دو و نيم برابر خواهد شد و موجب آباداني همه ايران و توقف مهاجرت مي‌شود.
رييس‌جمهور با تأكيد بر ضرورت اهتمام به عرصه‌هاي اجتماعي خاطر نشان كرد: بايد آحاد مردم صداقت، شادابي و حفظ كرامت را در جامعه احساس كرده و نبايد فاصله‌اي بين خود و دولتمردان احساس كنند.
دكتر احمدي‌نژاد در خصوص برنامه‌هاي سياست خارجي دولت جديد نيز گفت: حضور فعال در عرصه جهاني يك وظيفه ملي است و بدون حضور قدرتمند در عرصه جهاني، ‌ساختن ايران ممكن نيست و از سوي ديگر اگر ايران ساخته نشود اثرگذاري كافي در جهان محال است.
وي با تاكيد بر اينكه بايد ملت ايران در مديريت جهاني مشاركت فعال داشته باشند، يادآور شد: ديگر آن دوران گذشته است كه عده‌اي از قدرت‌هاي زورگو قواعد و رفتارهاي ملت‌ها را به آنها ديكته كنند.
رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود به مداخله چند دولت در امور داخلي ايران اشاره كرد و گفت: چند دولت خودخواه و مداخله‌گر در اين انتخابات و پس از آن به ملت ما جفا كرده و از توان مالي و سياسي خود استفاده نامناسبي را بردند آنها با اين اقدامات مي‌خواستند الگوي جديد مردمسالاري الهي در جهان مطرح نشود و با دخالت‌هاي خود نظر افكار عمومي جهان را از سقوط سرمايه‌داري منحرف كنند لذا به ملت ايران جسارت و توهين كردند.
دكتر احمدي‌نژاد دوران استكبار و دخالت در امور داخلي ديگر كشورها را پايان يافته توصيف كرد و خطاب به اين دولت‌ها گفت:‌ شما با اطلاعات غلط و انديشه نادرست موضع‌گيري كرديد و نصيحت مي‌كنيم به راه عدالت و انصاف بازگشته و در امور ديگران دخالت نكنيد.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي، ملت ايران را مردماني اهل گفتگو و منطق بر پايه عدالت عنوان كرد و افزود: البته اين ملت شريف بي‌صداقتي و خودخواهي برخي دولت‌ها را تحمل نخواهد كرد.
دكتر احمدي‌نژاد اضافه كرد:‌ ملت ايران با فرهنگ و تمدن غني خود همواره در جهت توسعه مناسبات با ملت‌ها و دولت‌ها بر پايه عدالت حركت كرده و دولت دهم نيز با اقتدار برآمده از راي ملت در تمام عرصه‌ها حاضر خواهد شد.
وي در پايان خطاب به دولت‌هاي مداخله‌گر تاكيد كرد: چه بخواهيد و چه نخواهيد خورشيد عدالتگر در جهان طلوع كرده و حكومت عدل در سرتاسر دنيا حكمفرما خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا